Zaujímavosti

Vyspite sa k dobrej imunite.

Jednou z rád na dobrú imunitu je dostatočne dlhý a kvalitný spánok. Platí to u dospelých a pre deti dvojnásobne, najmä v období prichádzajúcej jesene a pribúdajúcich školských povinností po dlhých letných prázdninách.

Na čo nám je spánok a koľko ho potrebujeme?

Hlavným cieľom spánku je regenerácia organizmu a upratanie neporiadku v hlave, ktorý vzniká počas dňa. Naše zážitky sa zaraďujú do správnych schránok a nepotrebné sa vyraďujú.

Ideálny čas potrebný na spánok je u každého rozdielny a závisí najmä od veku jedinca. Kým novorodenec potrebuje až 18 hodinový spánok denne, tak u dvojročného dieťaťa sa čas zníži na 12 – 14 hodín. U seniorov nie je ničím výnimočný ani menej ako 6 hodinový spánok. V priemere možno považovať za ideál rozpätie medzi 6 až 9 hodinami.

 

 

 

aktory, ktoré ničia dobrý spánok:

· nedostatočný pohyb na čerstvom vzduchu počas dňa,

· nepravidelné zaspávanie a vstávanie,

· nekvalitný matrac,

· používanie elektroniky pred spaním,

· neprimeraná teplota v miestnosti,

· svetlo,

· hluk.

Vyvarujte sa im, vyspite sa do ružova a prispejete tak k dobrej imunite.

 

(prevzaté z Vaša Lekáreň)

Späť na Zaujímavosti »